تعداد بازدید: 2524

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 17 فروردين 1391-21:39

"گشت ارشاد" ساختارشکن نبود-شجاعی

سید رمضان شجاعی-نماینده مردم ساری و میاندرود- گفت:نمی توان گفت که فیلم "گشت ارشاد" قصد ساختار شکنی داشته است/این فیلم دیالوگ های قشنگی دارد/کارگردان فیلم گشت ارشاد، سوابق انقلابی خوبی دارد/منتقدان "گشت ارشاد"سعه صدر داشته باشند/مانور تبلیغاتی و دماندن فضای منفی بیشتر در رسانه ها، تاثیرات اجتماعی منفی به دنبال خواهد داشت.


مازندنومه:پس از فرو نشستن جنب و جوش اولیه برخی گروه های فشار و مخالفت آن ها نسبت به اکران دو فیلم قانونی "گشت ارشاد" و "زندگی خصوصی"که البته بدون تامل و اندیشه صورت گرفت،اکنون برخی مسئولان فرهنگی و نمایندگان مجلس از ادامه اکران این فیلم ها در شهرهای مختلف کشور و زیاده خواهی و تندروی عده ای در این ماجرا سخن می گویند.

چهارشنبه همین هفته بود که وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران گفت:"برخی افراد برداشت نادرستی از این فیلم ها داشته اند و از آنها به عنوان فیلم های مستهجن یاد كرده اند، این در حالی است كه در جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه اجازه اكران به فیلم های مستهجن داده نمی شود."

سید محمد حسینی با بیان اینكه این فیلم ها در حال حاضر در تهران در حال اكران هستند، گفت: "البته پیش از اكران در سینماها در این فیلم ها اصلاحاتی نسبت به آنچه كه در جشنواره پخش شده بود، صورت گرفت."

وی افزود:" البته این گونه نیست كه این فیلم ها هیچ گونه اشكالی نداشته باشد ولی این گونه هم نباید باشد كه با اغراق با آنها برخورد شود."

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود:"در سال های گذشته فیلم هایی در سینماها اكران شده كه اشكالات بیشتری نسبت به فیلم های مورد نظر داشته است اما هرگز با آنها با این شدت و اغراق برخورد نشد."

حسینی به كسانی كه از فیلم های یاد شده ایراد گرفته اند، گفت:" ما از آنها می خواهیم پیش از قضاوت درباره فیلم، اول آن را با دقت ببینند و ندیده قضاوت نكنند."

مازندنومه به خاطر بروز برخی زیاده روی های غیرقانونی در این زمینه(به ويژه در بابل)پیش تر مطالبی را انتشار داده بود که با عکس العمل اغراق گونه برخی افراد و گروه ها مواجه شد،اما پس از گذشت زمان و شفاف شدن اوضاع،مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس هم اظهارنظرهایی مشابه با آن چه را ما نوشتیم بیان داشته اند و از همین تندروی ها و اغراق ها گفته اند.

براساس این گزارش،سید رمضان شجاعی-نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس هشتم و منتخب مجلس نهم- از تماشای فیلم گشت ارشاد با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد و با انتقاد از کش دادن انتقادهای بی حاصل در رسانه ها،گفت: نظارت و نگاه به حوزه فرهنگی در دوره وزارت دکتر حسینی معقول تر و منطقی تر از گذشته است و آسودگی خاطر هنرمندانی که به مبانی نظام جمهوری اسلامی معتقدند، محصول برنامه ریزی های این دوره است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به ساخت فیلم های انقلابی و ارزشی چون «قلاده های طلا»، «ملک سلیمان، «شور شیرین» و ... در این دوره ساخته شد، افزود: در دوره عمومی وزارت ارشاد آثار ارزشی دین مدارانه و انقلابی بسیاری تولید شد که جای تشکر دارد و رویکرد وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این دوره تشویق هنرمندان انقلابی برای بازگشت و آشتی با مقوله هنر است.

وی در ادامه با اشاره به دیدگاه های متفاوت اعضای کمیسیون فرهنگی درباره «گشت ارشاد» اظهار داشت: در مجموع نظرات و دیدگاه ها متفاوت بود، از نظرات مثبت گرفته تا نظرات منفی، در کل به دلیل اینکه سازنده فیلم و وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی از دلسوزان انقلاب اسلامی هستند نمی توان گفت که این فیلم قصد ساختار شکنی داشته است.

نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این فیلم سعی کرده تا مشکلات ناهنجاری های اجتماعی را در یک بخش از جامعه به نمایش بگذارد دیالوگ های قشنگی هم دارد، اگر چه در برخی بخش ها از کنار مسائل می گذرد و مخاطب را رها می کند تا خود قضاوت کند.

شجاعی با بیان اینکه کارگردان فیلم گشت ارشاد، سوابق انقلابی خوبی دارد، تصریح کرد: با توجه به این کارنامه درخشان نمی توانیم این گونه قضاوت کنیم که ایشان تعمدی در ساخت فیلم داشته و خواسته است از خط قرمزها و هنجارهای اجتماعی عدول کند و دستاوردهای انقلاب را زیر سوال ببرد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعاً این فیلم با کمک نیروی انتظامی تولید شده و این نیرو امکانات تجهیزات و لوکیشن ها و مشاوره های زیادی را در اختیار عوامل این فیلم قرار داده است،بنابراین با همه اینها نمی توان فیلم را مستهجن دانست و آثار قبلی این کارگردان آثار ارزنده و قابل تقدیری است.

وی ضمن آنکه از منتقدان این فیلم خواست تا در برخوردها سعه صدر داشته باشند، گفت: این فیلم در انتهای کار قرار دارد و مانور تبلیغاتی و دماندن فضای منفی بیشتر در رسانه ها، تاثیرات اجتماعی منفی به دنبال خواهد داشت.

خاطرنشان می کنیم با توجه به اتفاقات نامیمونی که در بابل رخ داد و عقب نشینی متولیان امور و اکران نشدن دو فیلم مجوزدار و قانونی در این شهر،تلاش کردیم تا با محسن نریمان-نماینده کنونی مردم بابل در مجلس- گفت و گویی داشته باشیم و نظر او را در این زمینه جویا شویم که این ارتباط تا به این لحظه میسر نشده است.


  • جمعه 18 فروردين 1391-0:0

    آقای سعید سهیلی کارگردان فیلم گشت ارشاد برادر شهید هستند و برادران انقلابی دیگری دارند که در حوزه فرهنگی دارند کار می کنند . خودش جانباز هم هست . چطور میاد یک فیلم مستهجن! بسازه؟ درود بر ریزبینی و کارشناسانه آقای شجاعی نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس.

    • بهمن كلباديپاسخ به این دیدگاه 0 0
      پنجشنبه 17 فروردين 1391-0:0

      درود برشما مردم ساري كه منتخبتان در مجلس شوراي اسلامي شجاعانه با موضوع برخوردي كارشناسانه داشتند .لازم به ذكر است كه اين فيلمها بيشتر شبيه ايينه ايست بر برده نقره اي سينما كه هر كسي را انگونه كه هست نشان ميدهد لذا كارهاي بد ادما هم منعكس ميشود طبيعيه كه هيشكي دوست نداره بديهاشو بهش بگي چه رسد كه ديگران هم ببينند مگر انسانهاي فرهيخته و فرزانه صفت


      ©2013 APG.ir